فافا گروپ

اس ام اس و جوک

فافا گروپ

اس ام اس و جوک

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید آهنگ پیشواز ایرانسل حذف کنید

بعضی از آهنگ های پیشواز ایرانسل خودبخود تمدید می شن که ضرورت آموزش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل را بیشتر می کنند

بعضی از افراد دوست دارند آهنگ پیشواز ایرانسلشان را به روز کنند و میخواهند نحوه لغو آهنگ پیشواز ایرانسل را بدانند.

  حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای حذف آهنگ پیشواز ایرانسل ، لازم است که کد آهنگ مربوطه را داشته باشید و کد زیر را از طریق خط ایرانسل مورد نظر وارد نمایید

*۷۷۷*۵*کد آهنگ پیشواز مورد استفاده#ok

لغو آهنگ پیشواز ایرانسل

و یا اینکه برای لغو آهنگ پیشواز ایرانسل مورد نظر عبارت HZکد آهنگ مورد نظر را در یک پیام کوتاه به ۷۵۷۵ ارسال کنید.

به عنوان مثال برای حذف آهنگ پیشواز با کد آهنگ 69425 پیام کوتاه زیر را به 7575 ارسال کنید

HZ69425

در صورتی که کد آهنگ انتخابی خود را فراموش کرده اید. می توانید کد زیر را وارد نمایند و کد آهنگ در حال پخش است را دریافت نمایند

*۷۷۷*۲ #[yes/OK]

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

نکته مهم : در صورتی که کد حذف آهنگ پیشواز جواب نداد بین HZ و کد آهنگ یک فاصله بگذارید. یعنی به این صورت: HZ 69425

یک راه آسانتر نیز هست و آن این است که اگر می خواهید به صورت کلی سرویس پخش آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید، می توانید عبارت ENS را به 7575 پیامک کرده تا هم سرویس پیشواز و هم آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید. در این روش حتی نیازی به دانستن کد آهنگ نیز ندارید.

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای اینکه عملیات غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل را بخواهید انجام بدید باید کد آهنگ پیشواز خود را بدانید

برای این کار به طریق زیر عمل می کنید

2#*777*

بعد دگمه سبز رو می زنید و کد براتون ارسال میشه

پس تا اینجای کار یاد گرفتیم چطوری کد آهنگ پیشوازمون را پیدا کنیم

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل | لغو آهنگ پیشواز ایرانسل | غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

تبخال لب

تبخال+درمان تب خال

تبخال لب,تبخال لب به انگلیسی,تبخال لب در دوران بارداری,تبخال لب و ایدز,تبخال لب درمان,تبخال لب در بارداری,تبخال لب در حاملگی,تبخال لب در کودکان,تبخال لب و درمان,تبخال لب چیست,تبخال تناسلی,تبخال تناسلی عکس,تبخال تناسلی مردان,تبخال تناسلی در زنان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی و بارداری,تبخال تناسلی در دهان,تبخال تناسلی ویکی,تبخال تناسلی لب,تبخال تناسلی درمان,تبخال دهان,تبخال دهانی,تبخال دهانه رحم,تبخال دهان در کودکان,تبخال دهانی,تبخال دهان در بارداری,تبخال دهانی کودکان,تبخال دهان کودکان,تبخال دهان کودک,تبخال دهانی در کودکان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان عکس,درمان تبخال تناسلی در مردان,علائم تبخال تناسلی در مردان,علت تبخال تناسلی در مردان,عوارض تبخال تناسلی در مردان,تبخال ناحیه تناسلی در مردان,درمان تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی مردان,تبخال چیست,تبخال چیست,علت تبخال چیست,دلیل تبخال چیست؟,تبخال تناسلی چیست,تبخال چشمی چیست,درمان تبخال چیست,تبخال نشانه چیست؟,داروی تبخال چیست,تبخال مغزی چیست؟,تبخال تناسلی عکس,عکس تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی با عکس,عکس تبخال تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی در زنان,عکسهای تبخال تناسلی,عکسهای تبخال تناسلی در زنان,عکس تبخال تناسلی مردان,تبخال چشم,تبخال چشمی,تبخال چشمی چیست,تبخال چشمی,تبخال چشم چیست,تبخال چشم درمان,درمان تبخال چشمی,علائم تبخال چشمی,تبخال در چشم,تبخال زیر چشم,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنانه,تبخال تناسلی زنان چیست,بیماری تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زن,تبخال ناحیه تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی در زنان باردار,درمان تبخال تناسلی زنان,تبخال بینی,تبخال بینی در بارداری,تبخال بینی,درمان تبخال بینی,تبخال روی بینی,تبخال داخل بینی,تبخال در بینی,علت تبخال بینی,تبخال درون بینی,تبخال توی بینی

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لبتبخال یک بیماری ویروسی(هرپس سیمپلکس) است که مشخصه‌ی آن معمولاً دانه‌ی قرمز رنگ و تاول‌های کوچک است و بیشتر در ناحیه لب، لثه و یا در زبان بوجود می‌آید.سوزش و خارش نیز از علائم آن هستند و باید توجه داشت که لمس آن موجب انتقال ویروس می‌شود.عوامل بروز این بیماری؛ استرس، هیجان، مصرف بی‌رویه‌ی بعضی از خوراکی‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا، فشارهای روحی و روانی، قاعدگی، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.درمانی برای این بیماری وجود ندارد و متخصصان فقط داروهای ضدویروسی (مثل آسیکلوویر) را تجویز می‌کنند که سرعت بهبودی آن بالا رود. نکته قابل توجه اینجاست که گاهی همین دارو موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

اما بهتر است درمان آن از راه طب‌سنتی باشد. یکی از روش‌های درمان تبخال دهانی، شستن محل آن با عصاره و یا جوشانده‌ی ریشه‌ی گیاه جعفری است. برگ زیتون نیز به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی که دارد می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های پوستی ویروسی مانند تبخال باشد.برای از بین بردن خارش آن نیز می‌توان از روغن گل راعی استفاده کرد. بصورتی که پنبه‌ای را به این روغن و یا اسانس بدون افزودنی آن آغشته کرده و روی محل تبخال گذاشته شود.با استفاده از روغن چای طبیعی نیز می‌توان از انتقال آن به سایر نقاط بدن جلوگیری کرد. به طوریکه باید آن را بدون افزودنی روی تبخال زد.بعلاوه می‌توان سیب پوست کنده و رنده شده را با یک قاشق عسل مخلوط و به مدت سه تا چهار روز میل کرد.گل همیشه بهار، گذاشتن یک حبه زیر به مدت ده دقیقه روی تبخال، گذاشتن گیاه اسطوخدوس به مدت یک هفته روی تبخال، مایعات خنک، بستنی، سیب‌زمینی، کاهش فشار عصبی و استرس و کمپرس یخ هم برای درمان این بیماری مفید است.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

باید توجه کرد که مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع شکلات، کاکائو، آجیل، گندم، عدس، بادام زمینی، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو باعث تحریک بیماری تبخال می‌شود و باید از خوردن آن‌ها در هنگام ابتلا جلوگیری کرد. اگر تبخال روی بینی و در نواحی نزدیک به چشم بروز کرده باشد، تبخال بزرگ باشد و قرمزی آن دارای کانون‌های عفونی و چرکی باشد، فرد مبتلا با حالت افزایش حرارت بدن و تب و لرزه همراه باشد، بجای روطبت و ترشحات معمول سطحی چروک خورده داشت، با سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد و یا اینکه ضایعات پوستی مثل تبخال در ناحیه تناسلی دیده شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کرد.از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

افراد مبتلا جهت جلوگیری از انتشار و افراد سالم جهت جلوگیری از ابتلا، دستان خود را مرتب بشویند.

تبخال

15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین

15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین

کمبود ویتامین,بیماری کمبود ویتامین,کمبود ویتامین در بارداری,علائم کمبود ویتامین,درمان کمبود ویتامین,درمان کمبود ویتامین با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کمبود ویتامین,کمبود ویتامین را چگونه درمان کنیم,کمبود ویتامین در کودکان,کمبود ویتامین در بزرگسالان,کمبود ویتامین در نوزادان,کمبود ویتامین در بهار,کمبود ویتامین در تابستان,کمبود ویتامین در پاییز,کمبود ویتامین در زمستان,آشنایی با کمبود ویتامین,همه چیز در مورد کمبود ویتامین,کمبود ویتامین واگیردار است,کمبود ویتامین و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کمبود ویتامین

گرفتگی عضلات, کمبود کلسیم

به گزارش بی اس ام اس برای سالم‌بودن و سالم‌ماندن لازم است که به میزان کافی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برخوردار شوید. اما متاسفانه برخی افراد کمبود ویتامین را چندان جدی نمی‌گیرند؛ غافل از این‌که کمبود ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز، برای سلامت بدن گران تمام می‌شود. در این مطلب 15 نشانه کمبود ویتامین و مواد معدنی را شرح می‌دهیم.

کرامپ‌های عضلانی و درد در انگشت‌ها پشت ساق و کف پاها
اگر بدون دلیل خاصی دچار کرامپ و گرفتگی در ناحیه پشت ساق پا، انگشت‌ها یا کف پا می‌شوید، احتمال دارد‌ دچار کمبود کلسیم، پتاسیم یا منیزیم شده باشید. افرادی که زیاد ورزش می‌کنند بیشتر دچار این قبیل کرامپ‌ها می‌شوند. برای مقابله با این مشکل لازم است ‌ مصرف میوه‌هایی مانند گیلاس، سیب، انگور، موز و همچنین سبزیجات سبزبرگ را افزایش دهید.

شکاف در گوشه لب‌ها
اگر متوجه ترک و شکاف در گوشه دهان خود شده‌اید، به فکر افزایش جذب ویتامین B باشید. چون این مشکل ممکن است ناشی از کمبود ویتامین‌هایB2 ،B3 و 12 B باشد. علاوه بر این ترک گوشه دهان شاید ناشی از کمبود آهن و روی (زینک) باشد. این مشکل اغلب در بین گیاهخواران و همچنین افرادی که تغذیه‌شان متناسب با وضع بدنی‌شان نیست بیشتر بروز می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید هر هفته ماهی و مرغ بیشتری مصرف کنید. گیاهخواران می‌توانند برای جبران کمبود ویتامین B حبوبات، بادام زمینی و گوجه‌فرنگی ‌بیشتری مصرف کنند.

احساس خستگی زیاد
اگر هر شب کافی می‌خوابید، اما در طول روز احساس خستگی زیادی می‌کنید، احتمالا به کمبود ریبوفلاوین (ویتامین B2) مبتلا هستید. بنابراین لازم است‌ مصرف محصولات لبنی، تخم‌مرغ یا گوشت‌های کم‌چرب مانند بوقلمون و… را بیشتر کنید.

خواب‌ رفتن و کرخی دست و پا
اگر مدام دست و پایتان خواب می‌رود یا این‌که در قسمت‌های انتهایی بدن (انگشتان دست و پا) احساس سوزش و گزگز دارید به این معنی است که شدیدا مضطرب یا افسرده شده‌اید، اما اگر روحیه‌تان خوب است و مشکل خاصی ندارید، احتمالا دچار کمبود اسیدفولیک و ویتامین‌های B6 و B12 شده‌اید. برای جذب هرچه بیشتر این ویتامین‌ها سبزیجاتی مانند چغندر، مارچوبه و اسفناج مصرف کنید. علاوه بر اینها می‌توانید از تخم‌مرغ نیز برای افزایش این ویتامین‌ها استفاده کنید.

جوش‌های قرمز کوچک در پشت، ران‌ها‌ بازوها و گونه‌ها‌
اگر متوجه شده‌اید ‌ برخی از قسمت‌های بدن‌تان مانند ران‌ها، بازوها، گونه‌ها و پشت‌تان دچار جوش‌های قرمز کوچکی می‌شود، احتمال دارد‌ دچار کمبود ویتامین‌های A،D و همچنین اسیدهای چرب شده‌اید. برای مقابله با این جوش‌های ریز مزاحم مصرف مواد غذایی سالم مانند سبزیجات رنگی را در اولویت بگذارید. سبزیجات برگ‌دار و سبزیجات نارنجی و زردرنگ حاوی ویتامین A قابل‌توجهی هستند. توجه داشته باشید که ماهی آزاد نیز جزو منابع سالم اسیدهای چرب ضروری‌‌ بدن است. توصیه می‌کنیم از مصرف قارچ، ماهی ساردین و گوجه‌فرنگی نیز غافل نشوید و هر روز به مدت پانزده دقیقه در معرض نور آفتاب قدم بزنید.

افسردگی
عوامل متعددی برای ابتلا به افسردگی وجود دارد. یکی از این عوامل کمبود ویتامین D است. نتایج پژوهشی که سال 1998 انجام شده‌، نشان می‌دهد افرادی که در طول زمستان مکمل ویتامین‌D دریافت می‌کنند از بقیه افراد روحیه بهتری دارند و کمتر در معرض افسردگی قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال قرار دارید؛ حتما به فکر جذب ویتامین D بیشتری باشید. در فصل زمستان به دلیل کاهش نور خورشید این مشکل رواج بیشتری دارد. در نتیجه بهتر است با مشورت پزشک مکمل مصرف کنید.

گرفتگی عضلات, کمبود کلسیم

ریزش موی شدید
ریزش موی زیاد ممکن است ناشی از کمبود بیوتین (از خانواده ویتامین B) باشد. این نوع کمبود، بویژه در بین ورزشکارانی که به تخم‌مرغ خام علاقه‌مند هستند، دیده می‌شود. تخم‌مرغ خام حاوی پروتئینی به نام «آویدین» است که مانع از جذب بیوتین می‌شود. بنابراین راه‌حل مشکل ساده است؛ از مصرف تخم‌مرغ خام بپرهیزید. اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید مصرف سبزیجاتی مانند گل‌کلم یا قارچ را افزایش دهید و مصرف ماهی آزاد و میوه‌هایی مانند موز و تمشک را در اولویت برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

اختلالات دید شبانه
اگر شب‌ها و در تاریکی دیدتان دچار مشکل می‌شود، احتمالا به کمبود ویتامین A مبتلا هستید. حتما می‌دانید که هویج برای تقویت قوه بینایی مفید است. این سبزی نارنجی و پرطرفدار سرشار از بتاکاروتن است که پیش‌ساز ویتامین A محسوب می‌شود و در تقویت قوه بینایی نقش مهمی دارد.

بی‌اشتهایی
عوامل متعددی در بی‌اشتهایی دخالت دارند، اما در برخی موارد کمبود بیوتین ممکن است عاملی برای از دست دادن اشتها باشد. البته باید بدانید این نوع کمبود ویتامین بندرت بروز می‌کند. مصرف مکمل‌ها شما را از این کمبود نجات می‌دهد. البته می‌توانید با مصرف بادام، تخم‌مرغ، حبوبات و همچنین توت‌فرنگی و تمشک مشکل را رفع کنید.

حالت تهوع، یبوست و نفخ
کمبود ویتامین B12 بسختی قابل‌شناسایی است، چون بدن میزان زیادی از این ویتامین را ذخیره می‌کند. حالت تهوع، یبوست و نفخ شکم جزو علائمی است که خبر از کمبود ویتامین B12 می‌دهد. این ویتامین در جگر، قلوه، بوقلمون، ماهی تن و… وجود دارد.

خونریزی لثه‌ها و زخم‌هایی که میلی به بهبود ندارند
اگر متوجه شده‌اید‌ لثه‌هایتان دچار خونریزی می‌شوند و زمانی که قسمتی از بدن‌تان زخم می‌شود میلی به بهبودی ندارد، احتمالا دچار کمبود ویتامین C هستید. مصرف روزانه 10 میلی‌گرم ویتامین C برای پیشگیری از بروز کمبود ویتامین C و ابتلا به بیماری اسکوربوت کافی است. بی‌شک می‌دانید ‌ پرتقال حاوی این ویتامین است. اما باید بدانید ‌ علاوه‌بر پرتقال، میوه‌ها و سبزیجات دیگری مانند فلفل‌دلمه‌ای قرمز، پاپایا و کیوی جزو منابع اصلی ویتامین C هستند.

سردرد و سرگیجه
سردرد و سرگیجه ممکن است ناشی از عدم جذب نیاسین یا همان ویتامین‌B3 باشد. بیماری پلاگر که با علائمی مانند اسهال، درماتیت و دمانس (زوال عقل) خود را نشان می‌دهد نیز در اثر کمبود شدید ویتامین‌B3 بروز می‌کند. خوشبختانه در جوامعی که مواد غذایی با این ویتامین غنی می‌شود، این بیماری نیز به‌ندرت دیده می‌شود. جگر گاو و گوساله، مرغ و ماهی و … جزو منابع غذایی ویتامین‌B3 هستند.

گرفتگی عضلات, کمبود کلسیم

اسهال
مشکل بیرون‌روی دلایل متعددی دارد، اما اگر بدون علت خاصی و مداوم دچار این مشکل می‌شوید، احتمالا به کمبود ویتامین B9 مبتلا هستید. یکی از منابع این ویتامین دل و جگر مرغ است. اگر علاقه‌ای به این قبیل خوراک‌ها ندارید می‌توانید از جگر گاو یا گوساله و همچنین حبوبات پخته‌شده استفاده کنید.

اینسومیا یا بی‌خوابی
قبل از هر چیزی باید بگوییم‌ کمبود ویتامین B5 بندرت دیده می‌شود، اما اگر شما جزو مشتری‌های دائم فست‌فودها و مواد غذایی صنعتی باشید بدن‌تان را در معرض این کمبود قرار داده‌اید. در این صورت احتمال این‌که به بی‌خوابی و مشکلات پوستی مبتلا شوید زیاد است. باید بدانید‌ ویتامین‌ B5 در قارچ شیتک و جگر بره به وفور وجود دارد.

خشکی پوست
خیلی‌ها از خشکی پوست شکایت می‌کنند. دلایل زیادی برای خشکی پوست وجود دارد. درست است که نوع پوست در وهله اول یک مساله ژنتیکی است، اما باید بدانید که کمبود ویتامین‌های A و B نیز ممکن است باعث خشکی پوست شود. بنابراین لازم است‌ مصرف سبزیجات برگ‌دار، آجیل‌ها، غلات و ماهی‌های چرب بخصوص ماهی آزاد را افزایش دهید.

منبع:jamejamonline.ir

 

15 نشان‌کمبود، از نوع ویتامین

همه چیز درباره جینکو

همه چیز درباره جینکو

خواص جینکو,فواید جینکو,جینکو درمانی,خاصیت جینکو,خواص جینکو درمانی,خواص جینکو برای پوست,خواص جینکو برای مو,خواص جینکو برای جوانی,خواص جینکو برای بارداری,خواص خوردن جینکو,فواید جینکو خام,فواید جینکو پخته

همه چیز درباره جینکو

به گزارش بی اس ام اس : جینکو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان آسیایی است که خواص شگفت انگیز متعددی دارد. جینکو ضد آلزایمر بوده، برای تقویت حافظه و قوای جنسی مفید است و جلوی سکته‌ی قلبی و مغزی را می‌گیرد. از این گذشته این گیاه پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.برای آشنایی بیشتر با این گیاه شگفت انگیز و طریقه‌ی مصرف آن با ما همراه باشید.

جینکو ضد آلزایمر است

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که جینکو قادر است جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را بگیرد و علائم آن را کمتر کنند. البته نتایج پژوهش‌ها گاهاً متضاد از آب در آمده است. به عنوان مثال در سال 2008 محققان آمریکایی روی 3000 داوطلب بررسی‌هایی انجام دادند و هیچ تأثیر مشهودی از این گیاه برای مقابله با زوال قدرت عقل مشاهده نکردند. اما بر عکس نتایج پژوهش‌های سال 2010 نشان می‌دهد که جینکو روی عملکرد قدرت درک ذهنی انسان تأثیر مثبتی می‌گذارد.

روش مصرف

جینکو به صورت کپسول در داروخانه‌ها و عطاری‌ها موجود است. داروهای دیگری نیز وجود دارد که از این گیاه درست شده‌اند. با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از خواص این گیاه بهره‌مند شوید.

جینکو برای تقویت قدرت جنسی آقایان

از آن جایی که جینکو باعث بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت‌ها می‌شود می‌تواند باعث نعوظ بهتر آقایان شده و به این ترتیب لذت جنسی آن‌ها را بالا ببرد. نتایج یک پژوهش آلمانی که روی 60  مرد انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه 60 میلی گرم جینکو بعد از دو ماه مشکل زود انزالی آن‌ها را بهبود داده است.نتایج پژوهش دیگری که در سال 1998 منتشر شد نشان می‌دهد که این گیاه برای رفع ناتوانی جنسی ناشی از مصرف داروهای ضدافسردگی مفید است.

روش مصرف

برای مقابله با مشکلات جنسی می‌توانید از کپسول‌های موجود در داروخانه‌ها یا عطاری‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اول با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود

جینکو برای جلوگیری از سکته‌ی قلبی و مغزی

جینکو برای سلامت رگ‌ها مفید است. اول به این دلیل که این  گیاه حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود. دوم به این دلیل که ترکیبات موجود در این گیاه از انباشته شدن چربی‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود پیشگیری می‌کند. نتیجه این می‌شود که این گیاه خطر تشکیل لخته و در نهایت سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

روش مصرف

می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از کپسول‌های این گیاه استفاده کنید.

جینکو وز وز گوش را تسکین می‌دهد

وز وز گوش یک حالت آزار دهنده است که معمولاً درمان معجزه آسایی هم ندارد. با این حال یک راه حل ساده دارد: گیاه جینکو.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود. با وجود اینکه نتیجه‌ی برخی از پژوهش‌ها از بی تأثیر بودن این گیاه حکایت می‌کنند در عوض نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینکو برای تسکین وز وز گوش به خصوص اگر کمتر از یک سال از شروع آن گذشته باشد موثر است.

روش مصرف

اگر شما هم از مشکل وز وز گوش رنج می‌برید می‌توانید این گیاه را امتحان کنید. می‌توانید با نظر پزشک، عطار یا داروساز از کپسول‌های جینکو استفاده کنید.

جینکو

جینکو حافظه را تقویت می‌کند

جینکو جریان خون رگ‌ها و حتی مویرگ‌های مغز را تحریک می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می‌کند. نتایج پژوهشی که روی 35 داوطلب بین 30 تا 59 ساله انجام شد نشان می‌دهد که مصرف جینکو به ویژه حافظه‌ی کوتاه مدت را تقویت می‌کند.

روش مصرف

یک قاشق چای‌خوری برگ خشک گیاه جینکو را با یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و میل کنید. هر روز 3 فنجان از این جوشانده بنوشید. اگر دو به شک هستید نظر پزشک یا عطار را جویا شوید.

جینکو برای مقابله با بیماری رینود

آیا در فصل سرما انگشتانتان سفید، سرد و بی حس می‌شوند؟ احتمال دارد که دچار اختلالی در گردش خون شده باشید که به آن بیماری رینود می‌گویند. در 90 درصد موارد مسئله‌ی مهمی نیست. اما با این حال بیماری یا پدیده رینود آزار دهند و دردناک است. در این مورد نیز جینکو می‌تواند راه گشا باشد. سازمان جهانی سلامت تأثیر مثبت این گیاه را برای درمان بیماری رینود تایید کرده است.

روش مصرف

برای درمان این پدیده از داروهایی که از جینکو تهیه می‌شود مثل قرص تاناکان استفاده کنید. بهتر است اول با پزشک مشورت کنید.

عوارض مصرف جینکو

معمولاً گیاه جینکو عوارض خاصی ندارد اما امکان دارد در بعضی‌ها مصرف این گیاه باعث سردرد، مشکلات دستگاه گوارش (مثل اسهال، نفخ) و آلرژی شود.

جینکو

چه کسانی نباید از جینکو استفاده کنند؟

جینکو نیز مانند هر گیاه دیگری باید با احتیاط مصرف شود. مصرف این گیاه برای افراد زیر مورد منع مصرف دارد:

* زنان باردار، شیرده

* افرادی که تحت درمان داروهای ادرار آور هستند.

* افرادی که داروهای ضد ریفلاکس معده می‌خورند.

* افرادی که داروهای فشار خون و آنژین مصرف می‌کنند.

* افرادی که داروهای ضدانعقادی مثل آسپیرین می‌خورند.

* افراد هموفیلی و افرادی که عمل جراحی در پیش دارند زیرا این گیاه خون را روان می‌کند.

* نوجوانان زیر 18 سال. این افراد قبل از مصرف باید حتماً با پزشک مشورت کنند.

منبع:tebyan.net

همه چیز درباره جینکو

خاصیت ضد سرماخوردگی گیاه بومادران

خاصیت ضد سرماخوردگی گیاه بومادران

خواص بومادران,فواید بومادران,بومادران درمانی,خاصیت بومادران,خواص بومادران درمانی,خواص بومادران برای پوست,خواص بومادران برای مو,خواص بومادران برای جوانی,خواص بومادران برای بارداری,خواص خوردن بومادران,فواید بومادران خام,فواید بومادران پخته

خاصیت ضد سرماخوردگی گیاه بومادران

به گزارش بی اس ام اس : سلامت «منزل» شامل تمامی حوزه های سلامت، از آسایش روحی تا آرامش درونی و از حظ بصری تا اقناع شنیداری می شود.

معجزه بومادران         

سلامت «منزل» شامل تمامی حوزه های سلامت، از آسایش روحی تا آرامش درونی و از حظ بصری تا اقناع شنیداری می شود. «منزل» همانگونه که ایده هایی برای سلامت روحی افراد خانواده و نیز ایجاد زیبایی و آرامش درون چارچوب خانه ارائه می دهد، سعی دارد تا با استفاده هرچه بیشتر از طبیعت، زندگی را به خانه روح شما که همان جسمتان است وارد سازد. «عطاری منزل» پنجره جدیدی است که از «منزل» به روی طبیعت گشوده می شود و ایده های سالمی برای استفاده از انواع گیاهان دارویی ارائه می دهد. روش تهیه جوشانده، بخور، پماد، صابون و حتی دربرخی موارد پختن سوپ های خوراکی با استفاده از گیاهان دارویی، به شما کمک خواهد کرد تا زندگی سالمی در خانه سالم خود داشته باشید.گیاه بومادران اصالتا متعلق به اروپا و آسیای غربی است و به صورت سنتی به عنوان مرهم برای زخم ها استفاده می شده است. این گیاه در آلمان و کشورهای اروپای شمالی نیز استفاده زیادی داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز می توانید بومادران را از عطاری ها و فروشگاه های گیاهان دارویی تهیه کنید. این گیاه به دلیل قابلیتی که در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دارد و همچنین خاصیت ضد سرماخوردگی، از ارزش زیادی برخوردار است. از آن برای درمان سرماخوردگی و همچنین اختلالات مجاری ادرار نیز استفاده می شود.

? قسمت های قابل استفاده گیاه:

برگ ها، گل ها و روغن اصلی

عناصر سازنده گیاه: آسپاراژین، روغن های فرا، اسید سالیسیلیک، استرول ها، فلاونوئید

? موارد استفاده و قابلیت ها:

قابض خون و ضد خونریزی، مدر (ادرار آور)، کمک به هضم غذا و محرک دستگاه گوارش، تقویت کننده سیستم قاعدگی، روغن های فرار این گیاه خاصیت ضد التهاب و ضد آلرژی دارند.

? نحوه استفاده از گیاه:

شما می توانید این گیاه را مانند چای دم کنید و روزی ? فنجان از آن را بنوشید (? تا ? قاشق چای خوری از گیاه به ازای هر فنجان آب جوش). این کار سبب تعریق بیشتر بدن و کاهش تب می شود. همچنین اگر این جوشانده را با اسانس نعناع به خوبی ترکیب کنید، محلول بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است. یک فنجان از این جوشانده می تواند اشتها را نیز تحریک کند.می توانید از قطره عصاره این گیاه نیز استفاده کنید و ?? تا ?? قطره از آن را سه بار در روز میل کنید. این کار، اختلالات مجاری ادرار را درمان می کند.هنگام خون دماغ شدن نیز می توانید یک برگ تازه از گیاه را داخل سوراخ بینی قرار دهید. برگ تازه این گیاه به سرعت خونریزی بینی را متوقف می کند.از پماد این گیاه به صورت مرهم روی زخم ها استفاده می شود.موارد استفاده از روغن این گیاه نیز به این صورت است: ?? قطره از روغن را روی قسمت مورد نظر بریزید و تا هنگامی که پوست احساس گرما کند آن را بمالید. این کار برای التیام درد مفاصل بسیار موثر است.بخور (استنشاق بخار) این گیاه نیز برای درمان تب یونجه بسیار موثر است. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری از گل تازه این گیاه را در آب جوش بریزید تا با آب بجوشد سپس بخار آن را به مدت حداقل ? تا ? دقیقه استنشاق کنید.

? نحوه کاشت و تولید گیاه

این گیاه برای رویش باید به خوبی آبیاری شود و در جایی قرارگیرد که نورخورشید کاملا بر آن بتابد. دانه این گیاه را باید در فصل بهار بکارید. تکثیر آن از طریق ریشه صورت می گیرد و بهترین فصل برای این کار بهار و پاییز است. این گیاه به سرعت رشد می کند. در فصل تابستان می توانید برگ ها و قسمت های دیگر گیاه را برداشت کنید و به محض گل دادن گیاه نیز می توانید گل آن را برداشت کنید.هشدار: خیلی به ندرت پیش می آید که گیاه بومادران سبب ایجاد حساسیت های پوستی شود و استمرار و استفاده مداوم از این گیاه نیز ممکن است حساسیت های پوستی را افزایش دهد. در دوران بارداری از این گیاه استفاده نکنید. همچنین استفاده از روغن این گیاه برای موارد داخلی باید تحت نظر و با تجویز دکتر کارشناس باشد.گل های این گیاه سفید است و گاهی به رنگ صورتی ملایم نیز دیده می شود. گل این گیاه رایحه ای شبیه بوی مشک دارد و از اوایل فصل تابستان تا اواخر پاییز شکوفا می شود.برگ های این گیاه که مانند پر نرم و سبک است مرهم خوبی برای جلوگیری از خونریزی زخم هاست.ریشه های محکم و برگ های این گیاه باید در تابستان برداشت شوند. این گیاه به طور کلی گیاهی معطر است.

منبع:مجله منزل

خاصیت ضد سرماخوردگی گیاه بومادران

دانلود آهنگ مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم با بالاترین کیفیت ممکن از سایت بکوب

آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان,آهنگ جدید مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ جدید مریم حامد پهلان,آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,پخش اهنگ مریم باصدای حامد پهلان,دانلود اهنگ مریم با صدای حامد پهلان,آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

آهنگ جدید و زیبای مریم از حامد پهلان ترانه و آهنگ : حامد پهلان , تنظیم : رضا جمال , گیتار : بهروز میرزایی

برای دانلود این آهنگ به ادامه مطلب مراجعه نمایید

متن آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

download-bekoob.ir

آشنایی با خواص دمنوش پوست پرتقال

آشنایی با خواص دمنوش پوست پرتقال

خواص پوست پرتقال,فواید پوست پرتقال,پوست پرتقال درمانی,خاصیت پوست پرتقال,خواص پوست پرتقال درمانی,خواص پوست پرتقال برای پوست,خواص پوست پرتقال برای مو,خواص پوست پرتقال برای جوانی,خواص پوست پرتقال برای بارداری,خواص خوردن پوست پرتقال,فواید پوست پرتقال خام,فواید پوست پرتقال پخته

خواص پوست پرتقال

به گزارش بی اس ام اس : درمان سرفه، سرماخوردگی و تسکین استرس برخی از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند.

مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی از خواص درمانی این جوشانده بر ای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود.

دمنوش پوست پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است.

پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود.

محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

از پوست پرتقال برای مصارف آشپزی هم استفاده می‌شود. از پوست خوش طعم این میوه در تهیه کیک‌ها و شیرینی‌جات و نیز نان‌ها و موارد بسیاری دیگر استفاده می‌شود.

پوست پرتقال دارای ویتامین‌های C و B1 و فولیک اسید، فلاوونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

خواص پوست پرتقال

طرز تهیه دمنوش پرتقال:

حدود یک قاشق غذاخوری پوست درشت خرد شده پرتقال را درون آب تازه جوش بریزید و پس از 15- 10 دقیقه آن را میل کنید.

از دیگر خواص دمنوش پوست پرتقال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ممکن است از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله کند.

• سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند.

• اشتها را افزایش می‌دهد.

• باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد.

• سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد.

• استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

منبع:teabenefits.com

آشنایی با خواص دمنوش پوست پرتقال

کاهش دردهای قاعدگی با گیاهان

خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای بارداری,خواص خوردن گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی خام,فواید گیاهان دارویی پخته
 
کاهش دردهای قاعدگی با گیاهان

به گزارش بی اس ام اس : گیاهان دارویی را می ‌توان به صورت عصاره‌ های خشک شده(کپسول ‌‌ها، قرص‌ ها و پودرها)، دم‌ کرده ‌ها یا تنتورها مورد استفاده قرار داد.دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه در آب خیساند و روزانه 2 تا 4 فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.تنتورها، فرآورده‌ هایی تهیه شده از الکل(یا مخلوط آب و الکل) با قدرت گیاهی معادل یک قسمت گیاه دارویی در پنج قسمت حلال یا یک قسمت گیاه دارویی در ده قسمت حلال هستند.

معرفی برخی گیاهان

* 30 قطره از تنتور درخت عفیفه (Chaste Tree)یا ویتاگنوس و کوهاش سیاه Cohosh) (Black  هر کدام به مقدار دو بار در روز درد را تخفیف می‌ دهد.

* دم ‌کرده تمشک قرمز (Red Raspberry)بافت رحم را تقویت می ‌کند.

* نسبت مساوی از تنتور هفت کول یا بداغ(Cramp Bark)، کوهاش سیاه، زغال اخته جامائیکا   (Jamaica Dogwood) و سیب‌ زمینی وحشی هندی(Wild yam)، را می ‌توان با هم برای تسکین درد و کرامپ‌ های رحمی استفاده کرد. برای این منظور می‌ باید هر نیم ساعت 20 قطره برای چهار دوز متوالی و سپس بر حسب لزوم تا هشت دوز در روز به مدت هفت روز این مخلوط را استفاده کرد.

کاهش دردهای قاعدگی با گیاهان

انواع گیاهان دارویی

* برای کاهش کرامپ‌ های قاعدگی، روزانه 2 لیوان از مخلوط آب، دو عدد سیب، دو ساقه کرفس(Celery)  و یک پیاز رازیانهFennel)) توصیه می‌ شود.

کرفس و رازیانه دارای ماده ” فیتواستروژن “(ماده‌ای شبیه به هورمون زنانه) هستند که ناراحتی ناشی از خون ریزی و کرامپ‌ های قاعدگی را کاهش می‌ دهند.

* آب آناناس نیز در تسکین کرامپ‌ های رحمی مفید است. آنزیم موجود در آب آناناس باعث شل شدن عضلات می‌ شود.

* برای کاهش ناراحتی ‌های قاعدگی، استفاده از مخلوط یک قاشق صبر زرد(Aloe Vera)، با کمی فلفل سیاه پس از غذا یک هفته قبل از شروع خون ریزی توصیه می‌ شود. در طول خون ریزی های قاعدگی، در صورت وجود کرامپ ‌های دردناک، می‌ توان هر نیم ساعت یک دوز از این مخلوط را تا تسکین کامل دردها مصرف نمود. لازم به ذکر است که صبر زرد از نوع مصرف خوراکی، عاری از عوارضی جانبی تولید کننده اسهال است.

* در برخی از زنان، قاعدگی دردناک ناشی از “اضطراب زن بودن” یا “اضطراب جنسیتی” است. در این موارد اسانس گل انار توصیه می ‌شود. اسانس گل انار اندام‌ های بدن زن را متعادل کرده و پذیرش ویژگی‌ های جنسی زنانه را برای وی آسان می‌ کند. اسانس گل انار برای برطرف کردن نشانه‌ های قبل از قاعدگی نیز مفید است. درمان با اسانس انار می‌ باید به طور مداوم و هر روز انجام گیرد و صرفا به روزهای خون ریزی قاعدگی محدود نشود.

* برای درمان کرامپ ‌های قاعدگی، دم ‌کرده پوست قره‌ قاط (Cranberry)بسیار مفید است. برای تهیه این دم کرده، چهار قاشق غذاخوری پوست قره ‌قاط، یک قاشق غذا خوری پونه معطر(Pennyroyal) و دو قاشق مربا خوری زنجبیل (Ginger)تازه رنده شده را در چهار لیتر آب سرد ریخته، روی اجاق بگذارید تا به جوش آید و برای مدت 2 تا 3 دقیقه به آرامی بجوشد و نیم ساعت پس از برداشتن این جوشانده از روی شعله، آن را صاف کنید. هر 15 دقیقه یک چهارم فنجان از این دم کرده را بنوشید تا درد کرامپ‌ های قاعدگی آرام گیرد.

کاهش دردهای قاعدگی با گیاهان

عکس جدید و جالب پدر و دختر ترانه علیدوستی

عکس جدید و جالب پدر و دختر ترانه علیدوستی

عکس جدید و جالب پدر و دختر ترانه علیدوستی

برای دیدن عکس جدید و جالب پدر و دختر ترانه علیدوستی

به ادامه مطلب مراجعه کنید

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی,همسر ترانه علیدوستی,اینستاگرام ترانه علیدوستی,فیسبوک ترانه علیدوستی

عکس جدید و جالب پدر و دختر ترانه علیدوستی

علل زانودرد چیست؟

علل زانودرد چیست؟

زانودرد,بیماری زانودرد,زانودرد در بارداری,علائم زانودرد,درمان زانودرد,درمان زانودرد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان زانودرد,زانودرد را چگونه درمان کنیم,زانودرد در کودکان,زانودرد در بزرگسالان,زانودرد در نوزادان,زانودرد در بهار,زانودرد در تابستان,زانودرد در پاییز,زانودرد در زمستان,آشنایی با زانودرد,همه چیز در مورد زانودرد,زانودرد واگیردار است,زانودرد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان زانودرد

زانو درد, درد زانو

علل زانودرد چیست؟

به گزارش بی اس ام اس زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانودردها به دو دسته تقسیم می شوند:یکی آنهایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است.در یکسری افراد هم زانودرد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آنها تخریب شده است.

چه افرادی دچار درد زانو می شوند؟
اصولا بر اساس سن بیمار که در چه سنی از زانو در شکایت می کند، افراد به دو دسته تقسیم می شوند:۱- یکی افراد جوانی که معمولا از لحاظ ورزشی و تحرک بدنی فعال هستند و از درد جلوی زانو شکایت می کنند و درد آنها بیشتر موقع نشست و برخاست ایجاد می شود، به خصوص هنگامی که به کوه می روند و از کوه پاین می آیند، و یا از پله بالا و وپاین می روند، و یا هنگام نماز خواندن در نشست و برخاست از درد زانو شکایت می کنند.۲- دسته دوم هم افرادی هستند که در سنین کهنسالی هستند و بیشتر تخریب غضروف مفصل زانو در این افراد است که موجب درد می شود که منجر به آرتروز می گردد.خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.

چطور درد زانو را تسکین دهیم؟
وقتی درد زانو به صورت مزمن در می آید زانو ورم می کند. برخی از بیماری ها باعث ورم و التهاب زانوها می شوند. صدمات زانو در ابتدا باعث ورم زانو می شود که خود سبب صدمات بیشتر خواهد شد و این روند همچنان ادامه پیدا می کند تا به صورت مزمن درمی آید.با محافظت های پزشکی می توان این چرخه معیوب را شکست و صدمات آتی بافت های زانو را به حداقل رساند.

زانو درد, درد زانو

محافظت از زانو در مقابل بروز برخی از دردها بسیار مشکل است، ولی می توان با رعایت چند اصل مهم احتمال صدمه به زانوها را به حداقل کاهش داد:
– برای کاهش بیماری های زانو مثل (استئوآرتریت)، اگر چاق هستید، باید لاغر شوید. با لاغر شدن چه در کارهای روزمره و چه در قدم زدن، فشار روی زانوهایتان کاهش می یابد. کاهش وزن صدمات احتمالی به رباط ها و تاندون ها را کاهش می دهد.- اگر به درد مزمن زانو مبتلا هستید، به شنا و یا ورزش های آبی بپردازید. وقتی بدن در آب غوطه ور می شود، از وزن بدن کاسته می شود. در نتیجه وزن بدن به زانوها فشار وارد نمی کند.- اگر به استخر دسترسی ندارید و یا علاقه ای به ورزش های آبی ندارید، به ورزش هایی بپردازید که باعث کشش بدن و ماهیچه ها شوند. ورزش هایی چون بسکتبال، تنیس و دویدن را کم انجام دهید. اگر با این گونه ورزش ها درد زانوی شما تشدید شد، حتماً آن را محدود کنید. به بدنتان توجه کنید، اگر احساس کردید برخی از حرکات ورزشی به شما صدمه وارد می کند، نوع ورزشتان را تغییر دهید.- خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.- از زانوهایتان محافظت به عمل آورید. پوشیدن زانوبند هنگام ورزش شما را از برخی صدمات مصون نگه می دارد.هنگامی که رانندگی می کنید، از زانوهایتان در مقابل صدمات ناشی از داشبورد محافظت کنید.

مراقبت خانگی از زانو درد
درد زانویی که شما را از راه رفتن باز می‌دارد، باید بوسیله پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

این توصیه‌ها به تسکین درد جزئی زانو کمک می کنند:

– استراحت دادن : استراحت در منزل از مهم ترین اصول درمان است.- بریس زانو: زانو‌ی‌تان را بالا نگه دارید. می‌توانید زانو‌های‌تان را با گذاشتن بالش در زیر آنها بالا نگه دارید، یا بالشی را بین دو زانوی‌تان قرار دهید. قراردادن زانو در سطحی بلندتر از بدن باعث می شود نیروی جاذبه زمین، مایعات جمع شده در بافت صدمه دیده را کاهش داده، در نتیجه ورم نیز کمتر شده و خستگی را از ما دور می سازد.- بستن زانوها : بستن زانوها به دو دلیل مفید است: هم ورم را کاهش می دهد و هم مکانیسم زانو را به نظم در می آورد. از بریس (تصویر مقابل) یا بانداژ زانو استفاده کنید.- استفاده از داروها : اگر شما به زخم معده، بیماری کلیه و بیماری های خونی مبتلا نیستید، داروهای ضد التهابی در این مورد به شما کمک های فراوانی می کند. از داروهای مسکن معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای کمک به تسکین درد و ورم استفاده کنید.- روی زانوی‌ دردناک‌تان فشار نیاورید و از انداختن وزن روی آن پرهیز کنید.- با کیسه یخ زانو را به طور مکرر کمپرس سرد کنید. در روز اول هر ساعت برای ۱۵ دقیقه روی زانو کیسه یخ بگذارید. پس از روز اول، دست کم چهار با در روز روی زانو یخ بگذارید.

منبع:fa.parsiteb.com

علل زانودرد چیست؟